fredag 19 november 2010

Huvudsakligen är att det finns en utredning.

Det lär dröja ungefär en månad innan nästa avgiftning, vilket betyder att jag även denna månaden "måste" köpa droger. Det är ingenting jag vill. Jag får ångest av blotta tanken. Jag hatar verkligen att smyga runt som en jävla dåre. Det är dock det enda jag kan göra. Och dessutom har jag inga pengar, vilket betyder att jag måste krita, vilket då leder till en knarkskuld vilket är den sämsta sortens skuld.

Men on the bright side, så ska vården göra en ordentlig avgiftning denna gång och jag kanske inte ens måste ligga inne på "rätt" avdelning, vilket gjorde mig lite glad. helst vill jag ligga på psykosavdelningen, för då är jag garanterad ett enkelrum, som jag dessutom kan låsa, och jag får även tillgång till mina prylar som jag inte ens får titta på inne på den riktiga avdelningen.

Förresten så kollar jag igenom alla säsonger av House M.D. Han är ju också missbrukare OCH smart. När jag tände av nån dag kom det episoder där han också tände av och då tänkte jag lite löjligt att klarar han så klarar jag. Fastn att det där är på låtsas, men det hjälpte mig ändå.

/Alice

3 kommentarer:

marychain sa...

mööh det där e så jädra jobbigt. jag brukar dricka ofta å jag går till beroende främst för alkohol problem å de vet om att jag dricker mer å mår sämre när jag inte kan sova eller slappnar av, men läkaren där typ ba nää vågar inte skriva ut så många tabletter till dig åt gången så du får klara dig utan nån/några vecka å bla bla, så de blir lixom inget stopp jag MÅSTE ju lixom supa för att lugna nerverna när jag inte får medicinerna som jag ska. så de blir som en ond cirkel.
men fan jag tror fan också på dig, du har ju iaf inställningen och viljan det är de man kommer längst på. hejja hejja.

Anonyma Alice sa...

Jag knner igen det där. När jag var runt 15-19 år drack jag så mycket att levern fick skador. Jag använde också alkoholen som ett sömnmedel, även då blandade jag med benzo och cannabis men inte fan kunde jag sova för det.
Sömnen är det viktigaste man har. Och den blir förkastad för att man inte får rätt hjälp.
jag hoppas du får bra och RIKTIG hjälp tillslut, att du hittar någon som förstår.

och tack. jag har inställningen, även om den sviktar ibland. Men viljan finns tror jag. :)
Hejja hejja på dig med, puss.

Skogsrå sa...

För du är missbrukare betyder det inte att du är dum i huvudet, glöm inte det! Du har förmodligen större insikt än de flesta..