fredag 8 oktober 2010

"Hej, jag heter dubbeldiagnos och jag är opiatmissbrukare."


Hej på er. Mår ni bra?

Jag har varit upptagen på senaste tiden, med lite inrikesresor och hemmakvällar hos annat folk.
Tänkte berätta om ett framsteg jag har tagit.

Häromdagen berättade jag för min psykolog för första gången (sedan -05) att jag missbrukar åter igen.
Anledningen till att jag faktislt sa det var att jag har bestämt mig för att försöka så gott jag kan, att lägga av.

Min kropp orkar inte mer och inte mitt psyke heller.
Jag håller på att trappa ut nu och det går sådär. Ibland tar jag varje dag, men ibland bara varannan och som mest med 4 dagars mellanrum hittills. Så jag är stolt över mig själv, det går sakta men säkert framåt och satt ett mål att om en månad ska jag vara helt ren.

Ville bara dela med mig av nyheten.. :)

Nu ska jag ut och gå en promenad i regnet, en promenad för att försöka få kroppen att inse att den inte behöver något knark.

Vi höres! Peace & Love

4 kommentarer:

Linda sa...

way to go grrrl! jag tror du fixar det. men är det inte bättre att ta dem varje dag, men trappa ner litelite för varje vecka och låta det gå långsamt? ska du sluta med precis alla droger? lycka till hur som helst! kram~

Candy sa...

Oh. Lycka till med att sluta missbruka! Skönt att du kunnat ta det beslutet att försöka, när du insett att det förstör din kropp och ditt psyke. Det kan nog bli en tuff resa ibland, men i slutänden bör det vara värt det. Så ännu en gång, stort lycka till! *KRAM*

Dubbeldiagnos i dubbeltrubbel sa...

Blåmärkes Barbie: Tack för att du tror på mig! jag behöver all peppning jag kan få, för detta är så jävla svårt. Jag ska sluta med Subutex, den är den jag är beroende av. Eller ja, alla opiater överhuvudtaget. Kram right back at ya!
/Alice

Dubbeldiagnos i dubbeltrubbel sa...

Godis: Som jag skrev till Barbie, tack för stödet, det behövs, alla peppande jag kan få suger jag i mig. Det är en tuff resa. Jag gör mitt bästa, även om jag vissa dagar bara vill ta livet av mig. *KRAM* /Alice