tisdag 12 oktober 2010

Saker som man kastar upp faller alltid ner igen.


Det har varit en aning turbulent.

Jag grubblar mycket, funderar sönder mitt huvud, har abstinens, ångest och ingen ork.
Men jag kämpar.
Det är det som räknas.

Jag försöker att fokusera på framtiden, hur jag vill att mitt liv ska vara.
Och jag SKA komma dit.
Någon gång ska jag bli nöjd med mitt liv och med mig själv.

Jag har en fantastisk sambo. Vårt förhållande är underbart. Vi planerar giftermål.
Så, jag kan glädjas över att jag har en stabil punkt i mitt annars så trasiga liv.

Jag fick en kommentar om att jag kanske skulle testa att ta varje dag, men bara minska dosen.
Det lät som en bra idé.
Jag ska testa det också. Tack för tipset!

Som det är nu tar jag bara när abstinensen gått så långt att jag vill dö. När alla mina tankar kretsar cirkulerar kring döden. Det får mig att må illa, jag blir illa till mods.

Men nu hörrni, ska jag snart gå på spa. Jag tänkte att det kunde hjälpa mig på traven, spa är bra för kropp och själ <3

Ta hand om er sötnosar. Ni verkar underbara.

2 kommentarer:

marychain sa...

att minska dosen låter bättre än att tvärt sluta, det blir så drastiskt då och kroppen bara trååååånar efter drogerna då istället.
jag hejar på dig, tror att du klarar det :)

Linda sa...

way to go, du fixar det här! och spa låter som en fantastisk idé, belöna dig med massa såna ickedestruktiva saker som får dig att må bra (eller åtminstone bättre)! som de säger i l'oréalreklamen: because you're worth it :) kramar i massor~