måndag 13 juni 2011

Ibland händer saker som inte får hända. Saker som får allt att ställas på sin kant. Min pojkvän höll på att dö i fredags. Jag tänker inte gå in på vad som hände, men så rädd har jag aldrig varit i hela mitt liv. Det kändes som att jag började omvärdera allting runt omkring mig. Jag insåg att jag måste lära mig att uppskatta livet, varje sekund av det, både de bästa dagarna, men också dagarna jag dippar. Den man älskar kan vara borta när man minst anar det. Tänk vad hemskt det skulle vara om det hände, och man då inser att man har kastat bort tiden på helt onödigt småtjafs osv?

Det är inte lätt för två missbrukare som lärde känna varandra som pundare, som blev tillsammans och fortsatte punda, för att bli rena tillsammans och dessutom göra en flytt på 100 mil. Det är stora omställningar. Det skrämmer mig fortfarande.. allt.. men nu ska jag verkligen anstränga mgi för att vara mer positiv,, utsätta mig för saker som jag egentligen inte vågar, och att hitta en sysselsättning.

Idag har jag/vi tittat på film typ hela dagen (och lämnat pisseprov på sjukstugan) och jag har verkligen uppskattat att det har varit _mysigt_ att igga under en filt och bara slappna av i lugn och ro och äta kexchoklad.
Och kvällen ska också vara mysig, det är förutbestämt.

Inga kommentarer: