måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag.


Hej på er. Hoppas ni får en trevlig Alla Hjärtans Dag, även ni som är singlar.
När jag var singel brukade jag fira mig själv. Jag köpte någon god choklad och en tidning och tände lite ljus och sånt. Tittade på nån film jag tycker om.

Alla hjärtans dag är en tradition som man hyller livet, kärleken och faktiskt fåglarna med.
Det var i Rom allt började och med den halshuggne Prästen Valentin, som teg och vägrade att avsäga sig sin tro och valde döden den 14:e februari år 269. Längre fram i tiden började man se samband med att i mitten av februari, valde fåglarna sin partner som den skulle vara med hela livet... och allt det bla bla bla blev till slut till "Valentine´s day".

Detta året vaknade jag med min älskling jämte mig. Vi låg och kramades lite extra imorse. Eller ja, klockan var runt 13 när vi vaknade. :)
Vi är med i tidningen idag, så den ska vi gå och köpa om en stund. Hihi.

Och vår lägenhet ligger ute för försäljning och alla tycker att bilderna och lägenheten vart jättefin. Känns kul att få lite bekräftelse på det, för vi har kämpat ganska mycket renoveringen. 

Jag har ingen terapi eller någonting på flera veckor, vilket känns skönt. Det är bra att få ett avbrott ibland, stilla alla tankar och känslor. 
Jag mår ibland bättre av att INTE gå på min terapi för det är så mycket känslor och funderingar som kommer upp i samband med sessionerna. Så i tid tills de jobbiga har lagt sig, är det dags igen att dra upp det.
Jag vill ju gärna inte vara en martyr. ;)

Men skitsamma för nu. 
Hoppas iaf ni får en trevlig kväll. 
Vi ska äta pizza och mysa. Vi har bjudit hem ett par vänner. :)
Puss! 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vill du bli dagens blogg?
Passa på att gå in och anmäl dig!

De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)

eller kanske Följa varann på bloglovin?
Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!
(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

Dubbeldiagnos i dubbeltrubbel sa...

Joanna: Jag kommer inte in på blogg, bara din profil.