söndag 2 januari 2011

2011


Jul och nyår har passerat och jag är lättad. Inga av mina direkta favorittider. jag gillar allt mys med julpynt, köpa julklappar osv. Men att fira julafton är bara bökigt. Nyår.. nja, vad är det att fira??

I år firade jag nyår ändå. Jag och sambon var på par-middag hos två vänner och där var vi sedan till halv 3 på natten, nåt sånt.

Vi år två-rätters vilket var riktigt himla gott. Thaisoppa med räkor till förrätt och till huvudrätt blev det hemmagjord potatissallad, kycking, rostbiff och massa exotiska frukter.

Jag var väldigt sparsam med drickat och hade inte heller tagit ngn annan substans under hela dagen.
Jag var naiv och tänkte att det skulle vara en fin gest att "fira in" det nya året helt ren.
Men tji fick jag. Kl 20 började jag känna av att en AT (avtändning) närmade sig. jag höll tyst om det fram tills kl 01, då jag började få panik och kände att jag måste hem NU. Såklart gick det inte att få tag i taxi en nyårsnatt och bussen, den kom aldrig.

Kvällen till ära var jag elegant uppklädd och glittrig inkl höga klackar och en mindre varm jacka.
Det regnade under natten så marken var glasklar av is.
Vi började gå hemåt, en promenad på normalt 30-40 min. Vet faktiskt inte hur lång tid det tog att gå hem, men mycket längre tid än så. Jag mådde så jävla dåligt. Panik och ångestkänslor, det snurrade i hela huvudet och jag mådde illa, näsan rann och jag skakade. Nästan hemma fick jag sätta mig vid vägkanten och hulka.

Väl hemma i mitt lilla kryp-in tog jag snabbt på mig myskläderna och la mig i soffan. Jag var sjuk som fan. Det tog tid att få i mig något, allt som skulle få mig frisk. Jag frös och hade två filtar på mig. Sambon är väldigt förstående och underbar som inte dömmer mig. Han var ganska full men höll sig vaken för att ta hand om mig tills jag mådde bättre. Det tog ungefär 1½ timme så mådde jag bra igen.

Sedan var vi uppe till kl 6 på morgonen, vi låg bara i soffan och pratade om djupa saker, djupa känslor och om våran starka kärlek till varandra. Så jag somnade gott.. <3

Nyårsdagen var jag seg, likaså sambon och våra vänner som vi firade med kom över och var slöa tillsammans med oss.
Idag har vi bara tagit det lugnt igen.. vänt på dygnet lite. Men ska kanske gå ut och gå en runda.

På tisdag ska jag till beroendeenheten igen och jag hoppas verkligen att jag får något slags datum om när jag ska läggas in. Det börjar verkligen bli bråttom nu.

Detta året har då inte börjat bra, men förhoppningsvis vänder det. Jag ska bli drogfri och vi ska flytta. Jag ska tatuera mig en massa och hoppas på att få skaffa ytterligare ett husdjur. Hoppas även på bättre ekonomi, kanske kan börja jobba igen? Skulle ju vara helt underbart!

Och jag hoppas att ni alla som läser ska få ett underbart år, där allt är bättre än någonsin! :)

Inga kommentarer: