onsdag 26 januari 2011

Om att vara medberoende...

Igårkväll somnade jag runt 20, snåret och vaknade pigg som en näktergal. Kl 01 inatt. Har inte kunnat somna om sedan dess. Jag som hade ställt alarmet på 21.00 för att inte missa "Den hemliga miljonären" på kanal 5. Typiskt, men såg det på Play nu inatt. Vad bra det var! Han verkar vara en fin människa. Jag blev berörd!


De två senaste dagarna har jag gått omkring halvhängig och halvabstinent med konstant huvudvärk, illamåendekänslor, ont i lederna osv. Det var slut på sub:en. Både hos mig och där jag köper. Igår kom det in igen och jag var så pass dålig att jag fick hemleverans.  Förmodligen därför jag inte kunde somna om sen.. för jag tog när jag vaknade kl 01.


Jag tänkte på en sak. Jag tänkte på min sambo, att han är medberoende och det måste vara något så fruktansvärt jobbigt och ansträngande för honom. Han dras in i mitt missbruk, vare sig han vill eller inte. jag vet att han så gärna skulle vilja slippa det. Han vill se mig drogfri.
Igår var  sub det enda jag kunde fokusera på. Om det fanns, om jag kunde få krita, hur jag skulle få tag i den osv. jag kunde inte ens prata med honom om andra saker. Sådant måste ju vara skitjobbigt för honom. Jag sitter helt tyst och säger ingenting, för det enda jag tänker på är hur jag ska få tag i mina droger.
När vi satt under köksfläkten och rökte varsin cigg så sa jag: Åhh, jag hoppas verkligen jag kan få hem det, för jag är inte i skick att cykla någonstans. Då kontrade han med: Ja, annars får väl jag cykla iväg och köpa det åt dig..
Vilket han har gjort så många gånger förr. Det känns inte okej!! Han sa: Om du inte får det blir det ändå jag som lida av det, så jag cyklar hellre och fixar det åt dig, så du mår bra och jag kan slappna av.


Fyy så dåligt jag mår av över att han är så indragen i detta.
Som jag har tjatat om så ser jag verkligen fram till nästa inläggning/avgiftning. Då ska jag verkligen kämpa. Och jag ska bli drogfri. För min skull. För hans skull. För mitt liv och för vårt gemensamma  och kommande liv.


Jag låg tätt intill honom inatt och höll om, lyssnade på varenda andetag, luktade på hans doft som jag älskar så mycket. Den är så söt. Det doftar trygghet. Jag vill göra allt med honom, så att han stannar kvar hos mig är en stor drivkraft i min kamp om att bli drogfri. Han stöttar min så pass mycket han orkar med och kan. Jag uppskattar verkligen allt han gör för mig, hur han tar hand om mig. Jag vet att det sliter på honom.
Men inom en snar framtid kommer jag vara ren. Visst, den första tiden efter kommer jag inte vara så värst lycklig eller något, eftersom mina receptorer är typ helt borta.. men jag hoppas på att kunna återfå ett bättre mående med tiden. Jag vet att han kommer göra i sin makt för att jag ska bli så lycklig som möjligt. Jag älskar honom.


Och gubben min, om du läser detta. Jag älskar dig överallt som finns. Du är det bästa som har hänt mig. Tack för att du vill finnas i mitt liv. Jag lämnar dig aldrig. <3

Inga kommentarer: