torsdag 13 januari 2011

Endast jag vaken..



Klockan är 11:20. Trots det är jag ensamt uppe och vaken. De andra nakenfisarna ligger och sover. Katten ligger jämte mig, på rygg, och sträcker ut hela sitt svart/vita mysburr och tassarna rakt upp. Och så gör han lite ljud, titt som tätt. Han pratar nog onormalt mycket, den katten. :)

Nu vaknade sambon (yeaay) av att telefonen ringde. 
-Härligt uppvaknade, sa jag till honom. 
-Näää, gnydde han nyvaket, trött och gulligt. 
Det var nån ung, osäker kille från bostadsrättsföreningen, som ska komma och laga vårt fönster.  
Ska passa på att ge dem notis om att uteplatsen, trästaketet runt, har gått sönder av snö-ras.
(Kanske borde göra honom uppmärksam på att ta bort klottret utanför porten, där det står att jag och sambon är horungar som röker weed? Idiotjävel, :( som skrev det.)

Var på bio häromdagen. Jag såg 5 minuter av filmen, sedan somnade jag. Vart synd, för filmen var bra, sa min sambo.
Igårkväll somnade jag kl 19 på soffan, helt utslagen. Jag är helt klart inne i en period nu då jag.. trött.
Jag vaknar skapligt på morgonen, men sedan orkar jag inte vara vaken så länge som tills kvällen. Jag känner mig verkligen som en mood-killer. Och inte nog med det. Så fick jag mens också, nu på morgonen.

En sak som är jättejättekonstigt är följande:
När jag tar opiater, får jag min mens regelbundet.
Drogfri, så har jag ingen menstruation alls.
Jag har aldrig hört talas om att det kan vara så. Någon som vet om det är ett konstigt mirakel eller vad det kan vara? Någon naturlig förklaring borde ju finnas.

Förresten. Är det ens någon som läser min blogg? Eller skriver jag den helt för mig själv? Enligt statistisken ska det vara ett visst antal som läser, men ni är så väldans tysta...

Ska brygga lite kaffe, för nu har sub-snoret försvunnit och jag kan äta/dricka normalt.
Mitt liv är så jävla oglamouröst. Mens och snor.

Ska ringa läkaren och be honom rappa på med en förlängning av min sjukskrivning. Den hade visst gått ut, informerade mig min handläggare om nu i förmiddags. Vi skulle egentligen varit på möte, men jag ringde igår och lämnade återbud pga att jag ska flytta och jag är ännu inte avgiftad, så jag får ändå inte tillträde till den sysselsättningen hon hade tänkt.
Min handläggare på försäkringskassan är helt underbar. Jag har känt henne i typ 8 år eller något. Hon vart jätteledsen när jag sa att jag ska flytta. -Ska du lämna miig.. ? - sa hon. "Usch vad tråkigt".

Hörs senare!
Då tänkte jag prata om funderingar kring min psykiska (o)hälsa.

/Alice

4 kommentarer:

Rådjuret sa...

Jodå jag läser, trist att somna på bion när ni var iväg men du kanske får möjlighet att se filmen vid ett senare tillfälle!

Dubbeldiagnos i dubbeltrubbel sa...

Rådjuret: Är du samma som skogsrå? :)
Ja, typiskt det där med bion. Det var ju min id+e och allt, jag var skitsugen på bio.
Får helt enkelt tanka hem den istället och se. :)

Linda sa...

jag läser också, men jag är urusel på att kommentera :P

Rådjuret sa...

Ja, samma som skogsrå, man måste variera sig lite :) Ofta när jag läser blir jag så lessen så jag vet inte vad jag ska skriva eller göra, jag önskar verkligen att det kommer bli bättre och att du blir fri från all skit!!! Det är du verkligen värd.