söndag 1 augusti 2010

Dubbeldiagnos i dubbeltrubbel

Hej alla !

Jag har nu, efter en stunds övervägade, öppnat en ny blogg, helt anonym. NN är jag. (Det betyder Någon i rättsväsendet.)

Skriva är ett av mina stora intressen och jag behöver det för att överleva och jag behöver syre för att leva.

Tyvärr har jag inte fötts med de bästa gener. De senaste 10-11 åren har jag varit i kontakt med socialen, terapeuter, psykologer, läkare, missbruksvård, rättegångar.. you name it.

Droger är den stor del av mitt liv. Och jag trivs att ha det så. För jag vill må bra och kunna prestera i samhället. För mig är droger medicin, precis som Alvedon när jag har huvudvärk.
För jag har en dubbeldiagnos, dvs, jag har ett missbruk tillsammans med en psykiatrisk diagnos: Emotionellt Instabil personlighetsstörning, ja, samt att jag gick in i väggen för ett år sedan.

Och hör nu och häpna, innan jag blev sjukskriven jobbade jag inom psykvården/missbruksvården. Jag skötte mitt jobb bättre än många andra men tyvärr skulle jag som vanligt överprestera och pang! sa det.. och så låg jag inspottad i väggen.

Jag kommer blogga öppet om mitt liv, om hur det är att vara sjuk, o hur det är att vara missbrukare.
Ni kanske är nyfikna på vad mitt missbruk innebär?
-Cannabis
-Opioder/Opiater
-Bensodiazepiner

Och när man vill festa till det lite extra klipper jag gärna syra.
I princip lite av alla kategorier som finns, förutom centralstimulantia tex Amfetamin. (Jag drabbas av psykos vid ett tjackrus, det var 10 år sedan sist och jag håller mig långt borta från alla "uppåt-droger".

Häng kvar, följ min resa genom livet, i motgångar, eufori och samhällskritik.

Peace, var rädda om er!

Härmed avslutar jag med en godnatt-bild. :)

Inga kommentarer: