söndag 1 augusti 2010

En ovanligt ljus morgon


Igår (läs: inatt) bytte min sambo gardiner, från tjockare till vita tunna så nu är det så mycket ljusare hos oss. Jag  behöver sol-ljus för att må bra och vara piggare. Det tycker jag är rätt coolt, att man sambo bytte gardiner. Han är en han. Och Han byter gardiner, diskar, städar, fixar och pysslar. Den första killen jag har känt som har sett mig som jämlike. HurraHurra!

Jag dricker ett glas juice med tropiska frukter i. Kall juice på morgonen är bland det bästa + Coca Cola och kaffe. Jag är mer en "drick"-människa än en "äta"-människa. Äta känns inte så spännande, mest bara tråkigt och något man måste göra ibland. Och så gillar jag hellre kall mat än varm mat.

Jag sov på soffan inatt för det blev så sent. Jag tog mina sömnpiller så som jag ska, men det är inte alltid jag får effekt av Stilnoct (Still-knocked?) så då får man ju vara vaken istället.

På morgonen känner jag mig oftast lite nedstämd, jag vet inte varför det är så, det bara är. Den där förbannade melankolin som kryper sakta till mig. Nu kom den. Och jag ska genast ta min morgonmedicin och lite andra vid behovstabletter och rulla en spliff.
Sedan ska jag slappna av igen, släppa oron i kroppen och försöka läsa eller titta på film. Så hoppas jag på att träffa fina vänner ikväll.

Peace out!

Inga kommentarer: